aussieliz.reismee.nl

Catch up time!!

Hallo iedereen

hier weer een update over mijn leven in aussie. Ik heb al een tijdje niks meer geschreven en er is veel gebeurd maar ik probeer het maar even kort te houden.

Nou zoals iedereen weet heb ik hier lekker vakantie gevierd en terwijl jullie allemaal aan het bevriezen zijn ben ik lekker aan het koken. Met kerst hebben we een lekker bbq gehad met 34 graden, wat een feest en zonder aircon thuis was er ook nergens om af te koelen dus dat maakte het feestje wel af. Wat sommigen misschien niet weten is dat het heel bebouwd en vochtig wordt in Queensland waardoor het altijd warmer aan voelt dan dat het is. Conclusie zweten met kerst kan ik ook weer van mijn bucketlist afstepen. Sochtens hebben we cadeautjes bij de kerstboom gedaan en om toch de sfeer te behouden heb ik de kerstboom met watten versierd zodat het op sneeuw lijkt. En tweede kerstdag lekker op naar Sydney.

de eerste week ben ik gewoon met mijn hostfamily geweest, en daarna ben ik bij Mandy ingetrokken. Voor de mensen die het niet weten zij is een ander Nederland's meisje die hetzelfde doet als mij via travel active en in sydney woont. Sydney was super leuk en veel gezien zoals Newcastle, bondi beach, opera house, harbour bridge, die ik overgens ook nog heb beklomen, en we zijn ook nog naar madame toussau geweest.

daarna kwam Mandy een week naar brisbane en zij. We naar seaworld, wet 'n wild en movie world geweest en ook nog gaan paintballen. En ja hoor wij moesten tegen de brisbane broncos paintballen die hadden zich toevallig die dag ook opgegeven. nou ik heb me lekker schuil gehouden want ik ben nog niet klaar om te sterven. Ik ben er dan ook goed mee weg gekomen met maar een blauweplek. Dus dat waren een paar leuke weken!

Aangezien ik hier al een tijdje zit dacht ik, nou misschien is het wel leuk om wat dingen op een rijtje te zetten die ik hier zegmaar zo ben tegengekomen. Vindt je dit totaal oninteressant, no hard feelings scroll dan gewoon verder naar mijn afsluiting.

1. Heet is het hier overal, no escape

2. Je weet dat je in Australië woont als het water in douche op z'n kouds staat en nog niet koud genoeg is. En dat als je je hebt afgedroogd al weer net zo plakkerig en onder zweet zit als toen je orgineel de douche inging.

4. 1 meter grote spinnen webben zijn hier niet abnormaal en kunnen causally voor je huis ontstaan.

5. Spinnen zitten hier overal , laat dus altijd iemand voor je lopen zodat jij niet in dat spinnenweb loopt en een paniek aanval krijgt omdat je niet weet of er nu een giftige spin in je haar zit.

6. De clichés zijn niet overated. Alles maar dan ook alles is gevaarlijk. Het is dan ook niet abnormaal om elke keer als je de zee in stapt te vrezen om je leven. ( ter informatie, Newcastle was afgesloten voor 7 dagen, 2 dagen na dat wij er waren geweest vanwege een groep haaien)

7. Zelf's met niks doen kan je je kapot zweten, met dank aan de humidity.

8. Vleermuizen vliegen hier gewoon rond als kraaien en hebben ook dezelfde grootte of zelfs nog groter.

9. Gekko's of lizards in je huis is allemaal geen probleem, zelfs pythons in je gootsteen wordt geen zorgen over gemaakt, giftig zijn ze toch niet en ze houden de muizen weg. Zolang het niet giftig is maken we ons geen zorgen.

10. Ookal is Australië een van de raarste landen, ik regret geen een seconde dat ik deze keuze heb gemaakt. Ik heb het heel erg naar mijn zin en Australië weet je overal wel te verbazen, gewoon amazing.

11. En ik hoop dat iemand heeft opgemerkt dat ik nummer 3 heb overgeslagen.

Dat was het einde van story time with lizan. Ik weet dat jullie dit allemaal heel jammer vinden maarja ooit moet ik er toch een eind aan breien. Ik heb een paar foto's toegevoegd maar niet heel veel aangezien mijn laptop zijn laatste adem aan het uitblazen is.

Talk to yous laterrrr

lizan

Reacties

Reacties

Anita

Ha meisje, ik geniet zo van je verhalen. Zag de Three Sisters in de Blue Mountains voorbij komen. De foto's van Sydney: grappig dat dit na al die jaren nog hetzelfde is.
Enjoy!! Kus, Anita

Nina

Super leuk (en eng!) Lizan!

Charlotte

Leeeuk Lizannie!! Hahahah spinnen waren te verwachten :p Bekijk het zo, straks ben je getraind op survivallevel Australië ;) Geniet ervan! Ik mis je! X

martien en ingrid

Ha lizan.
Wat leuk om weer van je te horen. Mooi verhaal. Zo te lezen geniet je wel daar. Maar ook dingen waar ik de bibbers al van krijg als ik het lees. Dikke lik van bram.die ligt boven op mij nu. Zijn net met jullie pap en mam bier wezen halen in Duitsland. Dikke kus van ons. Geniet nog maar lekker.

Ingrid en martien

Hans Janssen

Hoi aussie Lizan
Wat een story van "zweterige" belevenissen weer, zeg. Never a dull moment. Enne, als we ooit last hebben van ongedierte, groot of minder groot, dan ben JIJ onze hulp en bestrijder.
groetjes, Hans

fam. janssen

Heeee Lizan. Van harte gefeliciteerd met je 18e verjaardag. En wouw, de eerste duik in je 18e jaar heb je al gemaakt!! Vele groetjes van ons.
hans ingrid Jeanine yannick Yvonne Louise marianne

Jeanette en Will en de meiden

Hoi Lizan,

wat een prachtige verhalen, het is echt genieten en uitdagend. Een en al avontuur.
We wensen je bij deze nog proficiat met je 18e verjaardag en geniet nog van Australië.
gr. Jeanette en Will en de meiden

Jeanette janssen

Hoi Lizan
Zit nu in de nachtdienst jou verhalen te lezen.
Fantastisch wat jij allemaal meemaakt.
Mooie foto,s ook.
Nog een mooie tijd gewenst en kom straks weer goed thuis

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active