aussieliz.reismee.nl

Long time no see

Hallo iedereen! Het heeft even geduurd, maar ER IS EEN NIEUW VERHAAL, YEEEY!???? wat ik van mam hoorde is dat veel mensen vroegen wanneer ik een nieuw verhaal ging schrijven dus ik ga er vanuit dat jullie allemaal heel blij zijn om dit verhaal te lezen ????

Het is zo lang geleden dat ik mijn foto boek erbij moet halen om te herinneren wat ik ookal weer gedaan heb haha????.

okay om te beginnen, Fraser Island. Dit is een heel beroemd eiland waar niemand woont maar heel beschermd is. Al het water op het eiland is zoet water en kun je gewoon drinken. Ook de dingo loopt hier los rond, en ja hoor lizan heeft er een gespot ?? Dit eiland is compleet gemaakt van zand en heeft ook regenwoud. Er is een shipwreck en heel blauw water. Er zijn geen wegen en we hadden dan ook een speciale bus die daar kon rijden en geloof me ik heb nog nooit zo'n bumpy rides gehad.

Ook heb ik een weekend met onze verre flossen familie roots doorbracht. Dit was heel gezellig en dat weekend was er ook zombie walk in brisbane waar mensen door de stad liepen verkleed als zombies, that was pretty amazing, just saying.

Ik was ook van de partij metOktoberfest. Heelaas geen biertjes voor mij though. maar ik heb genoeg aussie verkleed gezien als echt Duitsers sommige hebben zelfs de goede omvang om door te gaan als een Duitser.

Verder heb ik mijn eerste footy game gezien hier. Wallabies vs all blacks. daar wordt behoorlijk wat in geknocked Maarja amuserend is het zeker ????

Op school gaat het ook prima! Ik heb een Epic award gekregen dat is een Everton Park Incentive Certificate dat je krijgt als je goed gedraag hebt en gemiddeld alles een B of hoger hebt. Ook heb ik een Academic Gold award gekregen en ben ik gekozen voor school captain voor volgend jaar, cause I'm awesome like that ????. Captaincies zijn hier een big deal en is heel belangrijk maar heel moeilijk uit te leggen, laten we maar zeggen dat je door een heel proces moet om gekozen te worden.

Verder heb ik Relay For Life gedaan. Dit is een walkathon waar je geld ophaalt voor kanker. Het ging van 3pm tot 9am en je hebt een team en er moeten altijd twee personen van je team aan het lopen zijn op het parcours. Wij hadden een klein Everton Park teampje met 10 mensen. Ik ben de hele tijd opgebleven met moeite en heb denk ik zo'n 20 km gelopen in totaal. Om 2 uur smachten kreeg iedereen een papieren zak met zand en een kaarsje erin om op te lichten en die werden rond het hele parcours gezet. Ik denk dat we met het hele team zo'n 1000 euro op hebben gehaald.

Next up leadershipcamp, dit is een van de onderdelen voor het captaincy proces. Het is een kamp geïnspireerd op militaire oefeningen. Het is bedoelt om je karakter uit te brengen en je uit of je comfort zone te brengen. We hadden een namaak oefening van de vietnam tunnels, we moesten netzo als de Birma spoorlijn een spoorlijn bouwen, I can tell you it wasnt funny. Er was ook een oefening met een brug en mensen over een 2 meter hoge muur tillen dat militair related was. Gelukkig waren er ook leuke dingen zoals Paintball en buggy's. En savonds hadden we trivia night en garbage bag formal waar iedereen kleren moest maken uit vuilniszakken. That was amazing. Het was extreem heet die week rond de 40 graden en we moesten hard werken dus dat was ff minder, maar kamp was super leuk!

Vorige week hebben we met the family wen weekendje sunshine coast gedaan helaas was ik wel ziek. Maarja even goed genoeg fun gehad.

Ik moet nog 2 dagen naar school en dan heb ik vakantie dus hier zijn we goed aan het voorbereiden voor sinterklaas.

Dat was het wel zo'n beetje binnenkort ga ik naar Mandy in Sydney dus dan is er weer iets nieuws hahaha.???? Ik heb ook weer een paar nieuwe foto's toegevoegd :)

see ya later dutchiess????

btw blijkbaar zijn al mijn smileys in dit veranderd: ????

Reacties

Reacties

Hans Jansen

Tja, als je zoveel doet/beleeft dan heb je toch ook geen tijd om steeds maar weer te berichten hoe het is. And OMG amazing foto's zeg. Live and enjoy it, see you later flossie.

Anita

G'day Lizzie, leuk weer iets over je avonturen te lezen. Heerlijk om je zo op zien te gaan in de alledaagde dingen en altijd die stralende lach erbij. En nu naar Sydney, ben jaloerzzzzz. Hoorde dat je daar ook oud en nieuw gaat vieren. Moet een belevenis zijn. Geniet ervan en denk niet te veel aan ons dutchies....xxx

Hans Janssen

Campbell Newman ? @theqldpremier
Volgen
#bnestorm info: 68000 homes without power, 502 lines down, 26 intersections without lights, 3200 insurance claims, 18 school closures.

Op twitter gezien, omdat het zo hard waaide in Brisbane.
Moet een awesome windje geweest zijn. Het is dus niet altijd een hemelsblauwe zomer. Weer een avontuur erbij moet je maar denken.
Veel plezier in Sydney. Daarna verhaal en foto's, he.

Marjo

Ha meissie,
Het enthousiasme druipt van je bericht af. Wat heb jij een ontzettend leuke tijd daar! Ik heb het filmpje gezien waarop je dwarsfluit speelt, keigoed. Geniet van je vakantie, wij gaan vanmiddag Sinterklaas vieren bij opa en oma. Knuffel van ons drietjes uit een koud Horst!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active