aussieliz.reismee.nl

Ad Vitam Plenam

Hallo iedereen!
Het is alweer een tijdje geleden dat ik iets heb laten horen, dus jullie zijn nnatuurlijk allemaal super exited om dit te lezen.

Oke dus, afgelopen weekend ben ik naar (tromroffel) the great barrier reef geweest! Dat was fantastisch. We sliepen in een backpackers hotel in het dorpje 1770. Het heet zo omdat in 1770 de engelse captain Cook aan boord kwam en invated australia. Voordat we daar aankwamen zijn we nog naar een australian zoo geweest en daar heb ik een slang en krokodil vast gehouden. Daarna hadden we een sunset tour in het dorpje. Daarna zijn we naar het strand geweest en de lucht hier is zo helder en het plaatsje was afgezonderd dus je kon heel veel sterren zien en zelfs de melkweg. Dat is een van de beste dingen die ik tot nu toe heb gezien hahaha.
De zaterdag zijn we de zee opgegaan en naar lady mustgrove island geweest. Hier hebben we 2-3 uur in het great barrier reef gezwommen en dat was het beste van allemaal. De vissen zwommen langs je en zelfs een schildpad zwom langs mijn gezicht, omg. Daarna was er een tour op het eiland. Niemand mag daar wonen en het eiland is compleet van dood coraal.
De zondag heb ik mijn eerste surf les gehad en it was awsome! Ik ben hard onderuit gegaan maar ben ook geslaagd om op te staan en actually echt te surfen.
De andere weekenden waren best rustig dat was wel fijn want dan kon ik weer bij slapen hahaha.


Ik ben ook naar de ekka geweest. Dit was het meest rare festival dat ik ooit heb gezien. Aussies zijn heel trots en geintereseerd in cattle farm en meer dan de helft was koeien schapen geiten en paarden die gejudged worden. En langs alle dieren staat gewoon een hele kermis opgebouwd, heel raar.


Op school gaat het goed. Ik verander van legal studies naar een tussen uur en gym naar hospitality waarschijnlijk want het wordt hier veekl te warm om te sporten.
Nu is de tijd van dde assignments maar ik kan makkelijk alles bijhouden. De slogan van de school is Ad Vitam Plenam wat staat voor live life the fullest, en dat doe ik zeker hier haha.

We zijn ook naar redcliff geweest. Het is een van de minder mooie aussie stranden, atleast that's what the aussies reckon. Maar nog steeds zo veel mooier dan de stranden in nederland hahaha. Gold coast zit er ook aan te komen dus er staat me nog genoeg te wachten.

Over twee weken is er een trip naar fraser island so I'm looking forward to that.

En ja hoor gouda kaas is gespot in de supermarkt! het heeft even geduurt maar ik kan nu gelukkig weer fatsoenlijke kaas op mijn brood smeren, jammie.

ohh en mam je beroemde peperkoek saus vinden ze hier fantastisch haha.

Dat was het wel weer zo'n beetje.

See ya!

(als het goed is heb ik nieuwe foto's geupload dus er zouden nieuwe moeten zijn onder het kopje foto's haha, helaas zijn de foto's van het snorkelen met een weggooi onderwaterca,era gemaakt dus die moet ik laten ontwikkelen en de foto's van het surfen zijn door de leraar gemaakt haha dus die volgen)

Reacties

Reacties

Cecile

Ze hebben me vandaag pas verteld over je blog dus ik heb even je aussieleven gestalkt en het klinkt zoooo leuk!! Jij schrijft ook echt zoals je praat ik moest hardop lachen hahahha nog superveel plezierrrrr xx je yoga buddy????

silvie

Fijn om te lezen dat je alles uit hetleven haalt wat erin zit. Geniet nog maar even

Harry Janssen

Geweldig wat 'n verhaal !!!! Bid,huil, werk,lach,voel,proef en bewonder !!!!!!!!

Anita

Het wachten is dus beloond,waaaaw!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active