aussieliz.reismee.nl

G'day!

Hallo!

Mijn eerste week zit er al op! Heel veel willen weten hoe het is hier in Australië dus ik begin maar gewoon bij het begin. Ik wil van te voren wel even zeggen dat ik slecht ben in schrijven dus ik hoop dat je niet in slaap valt haha.

Het vliegen ging goed, helaas konden mandy en ik alleen niet langselkaar zitten. Ik vloog met emiraten en luxe is het zeker! zoveel films, series en eten, je kreeg zelfs een dekentje zodat je kon gaan slapen. Het wachten was soms vervelend want je kunt niet naar buiten dus je zit echt gewoon 30 ergens binnen. In dubai hebben we nog de wedstrijd van Nederland een beetje kunnen zien, maarja was opzich niet erg dat ik niet alles heb kunnen zien want we hebben toch verloren. Met de bagage is alles goed gegaan en bij aankomst stond mijn gezin ook klaar.

Met het gezin klikt het heel goed, het lijkt alsof ik hier al jaren woon haha. Blijkbaar zijn ze hier niet gewent om de hond uit te laten dus dat is super chill.
De eerste dag zijn we meteen naar een berg gegaan waar je uitzicht hebt op Brisbane. Het is hier echt super mooi. De plambomen blijven me verbazen, ze staan echt O-VER-AL, het lijkt hier net een resort. Vrijdag ben ik naar mijn eerste Ice Hockey wedstrijd geweest tussen Canada en Amerika, and it was awsome! zondag zijn we naar een foodfestival geweest waar allemaal specialiteiten van landen waren die je kon eten. And I loved it, cause I love food.

Iets wat ik dacht dat nooit zou gebeuren hier is dat ik het constant super koud heb. Het is hier overdag 20 graden en sochtens 10, maar niemand heeft hier verwarming dus de huistemperatuur is niet veel meer dan 10 graden, en de huizen zijn hier ook nog eens gemaakt om de warmte buiten te houden en de kou binnen te krijgen. Iedereen lacht me uit opschool omdat ik uit nederland kom en het nog koud heb. Mijn famillie heeft zelfs een heater in mijn kamer gezet.

School is super leuk. De mensen zijn heel aardig en relaxed. Aangezien niemand mijn naam fatsoenlijk uit kan spreken noemt iedereen mij Liz of Holland. 'How are ya, Holland?' it's so cool. Ik heb gelukkig al vrienden gemaakt en hoef dus niet mijn lunch huilend op de wc opp te eten haha. ik ben met een paar mensen naar stafford (winkelcentrum) geweest, en een paar jongens van school willen mij naar een football(rugby) match meenemen, voordat iemand my slecht football laat zijn. Football of Footy in aussie language is hier een big deal. Het school uniform is verschrikkelijk, maar daar moet ik maar aan wennen haha. Ik zit ook in de student council, hierdoor help ik met organiseren van allemaal dingen. Zoals atlethics carnival ( sportdag met barbie (barbeque), heaps of fun), semi-formal, school dance en natuurlijk wear jeans day, hier kijk ik echt naar uit, geen rok gewoon jeans. Ook op het schoolterrein staan allemaal palmbomen trouwens, echt fascinerend. Ook speel ik weer dwarsfluit, doordat ik muziek heb gekozen. Verder heb ik legal studies, matamathicsB, english, sport en drama.

dat was het wel zo ongeveer, hopelijk heb je je ogen open kunnen houden.

see ya!

foto's staan trouwens onder het kopje foto's, vrij logisch haha

Reacties

Reacties

silvie

Leuk om te lezen dat het goed met je gaat en dat je al wat gewend bent

Nina

Klinkt geweldig Lizan! Fijn dat het zo goed klikt met je gastgezin en dat je al way vrienden begint te maken. Sounds like a great start :D

Maaike

Toch maar begonnen aan een blog ja? Haha. Lizan, alles klinkt echt super en ik ben blij dat je het daar zo naar je zin hebt in Aussie. Ik heb er het volle vertrouwen in dat je het daar fantastisch gaat krijgen! Sounds so fetch :)
Liefs, Maaike!

Anita

Goed van jou zo'n reisblog. Want wij willen natuurlijk precies weten wat je aan de andere kant van de wereld uitspookt. Je bent al behoorlijk ingeburgerd als ik dat zo lees. Geniet ervan. XXX

Ally

Heee Liz of Holland (die bijnaam ga ik er zó inhouden),

Het klinkt alsof je het daar onwijs naar je zin hebt en ik ben blij dat ik je enthousiasme nog kan ervaren via je blog enzo! Ik las je post in een Lizan-stem met Lizan-handgebaren en Lizan-trekjes en ik ben blij dat ik dat kan; zo hoef ik je niet onwijs te missen of iets dergelijks. Also, kei leuk dat je weer dwarsfluit speelt en blij dat alles op rolletjes loopt over there! Don't forget to surf :D

Miss you heaps!
xoxo Ally

Pim

Je begrijpt dat je nu Holland of Holly bent he, die houden we erin. Superfijn dat je het zo naar je zin hebt, en superkut dat wij alle barbies missen :( Mag je nog wel je wedsnesday-wear-pinktrui over je uniform aan?
Geniet van het veel slapen, kou lijen, palmboompjes kijken, bbq’en, en alle australische surfdudes

lizan

Hahahaha ally maar niks verslaat jou bijnaam allysbol ;) en heel fijn dat je mijn handgebaren erbij kunt bedenken hahaha.
En pim, ja mijn trui kan ik aan als ik naar school look en wanneer ik naar huisloop hahaha. Op school mag ik 'm niet aan anders heb je detention...

Peggy

Klinkt goed daaro Lizan! En verkopen ze nou echt Austrilian shampoo daar? ;). Groetjes vanuit de Etos! Xx

Peggy

Autralian that is :P

lizan

Nee Peggy helaas geen Aussie hier, wat heel raar is. Ze hebben well andere shampoos haha

familie Bronkhorst

Hoi Lizan, leuk zo'n lekkere start daar 'down under'! Mandy heeft het ook naar haar zin (maar dat heb je wellicht al gelezen). Haal eruit wat erin zit zeggen wij tegen Mandy en dat geldt natuurlijk ook voor jou. Leuk om jullie verhalen te lezen.
Have fun!

Paul

Top Holland! je lijkt je draai al een beetje te hebben gevonden. Nu nog wel even een trui tegen de kou kopen ;-).
Geniet van elke dag!

Paul en Gayke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active